Átfogó fejlesztést kap a Debrecen és Füzesabony közötti vasútvonal

Illusztráció. (Kép: magyarepitok.hu)

Többek közt a debreceni vasútállomás és további három állomás is megújul a projektben.

A beruházó Nemzeti Infrsatruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette a Debrecen és Füzesabony közötti vasútfejlesztés I. ütemére vonatkozó ajánlati felhívást.

A hirdetmény szerint a 108-as vasútvonalon a debreceni és macsi állomások közötti vonalszakaszt építik át az átmenő fővágányokon és a csatlakozó nyíltvonalakon. A 108-as vasútvonal esetében 80-100 kilométer/per órás pályasebesség jön létre, míg a 100-as vasútvonal esetében 160 kilométer/órás. Mindkét esetben 225 kilonewton tengelyterhelés válik lehetővé a beruházással.

A projektben zajvédő fal, rakterületek, aszfaltút, kerékpárút, és járda is épül. Debrecen állomáson átépül az üzemi épület, akárcsak Tócóvölgy állomáson a jelenlegi felvételi épület, Macs állomáson a jelenlegi állomásépület helyén új állomásépület jön létre.


Külön vasútállomást kap a Macs közeli ipari park

A feladat tartalmazza egyrészt a meglévő nyomvonal felújítását mintegy 11,6 kilométeren, ugyanakkor a szükséges korrekció kiépítését 3,6 kilométeren. Ugyanakkor a Debrecen állomás és Tócóvölgy állomás között kétnyomúsítást végeznek.

A fejlesztés emellett számos további munkafolyamatot foglal magába, többek közt

  • térvilágítás épül ki az állomásokon és a létesülő megállóhelyeken,
  • átalakítják a felsővezetéki rendszert  Debrecen állomáson,
  • központi forgalomirányító rendszer jön létre a vonalszakaszon és forgalomirányítási központ létesítésül Macs Ipari Park állomáson,
  • mindhárom érintett állomáson új kitérők épülnek.

A projekt során összesen 34,1 kilométer hosszan épül ki hézagnélküli vágány.

Így néz ki a teljes projekt

A haon.hu korábbi cikkéből kiderült, a 108-as vasútvonal korszerűsítése a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet fejlesztésének a része. Ennek az első ütemében a Debrecen–Nagymacs szakaszt korszerűsítik. A 225 kilonewton tengelyterhelés és az engedélyezett sebesség hosszú távú biztosítása végett felújítják a pályát, valamint átépítik a tócóvölgyi állomást. Macs ipari park néven új állomás létesül, mely a teherforgalmi szállítási igényeket elégíti majd ki. A kivitelezés tervezett befejezése 2021 vége.

A második ütemben, várhatóan 2023 végéig a Nagymacs–Balmazújváros vonalszakaszt korszerűsítik, a Debrecen–Balmazújváros közötti vasúti pályát pedig villamosítják.

magyarepitok.hu


Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

A napsütést felhők zavarhatják meg

Kedden a napsütést északkeleten kevesebb, máshol több felhő zavarhatja meg, de számottevő csapadék sehol sem várható.  A déli tájakon megélénkül az északkeleti szél. Hajnalban 6 és

Tovább »

Egyre több az ittas vezető

Egy kisújszállási lakos közlekedett személygépkocsival Berekfürdő külterületén 2020. július 12-én 4 óra körül, amikor a járműve megcsúszott a nedves útfelületen, és egy közúti közlekedési jelzőtáblát

Tovább »

Lódarazsak a festőnő házában

Lódarazsak lepték el az ágyneműtartót egy karcagi családi házban. A lódarazsak annyira jól érezték magukat a karcagi családnál, hogy az ágyneműtartóba költöztették a kaptárukat. A

Tovább »